LINDA WESTIN

Day 3: MARKET

Publicerad 2015-04-05 07:09:50 i Vardag,








Gårdagen spenderades på Restaurant Tamarin nere vid stranden och hamnen. Jag lunchade på kycklingspett då jag ej var speciellt hungrig. Jag hade fått i mig en rejäl frukost innan och det är alltid bra att spara lite plats i magen då man vet att det kan stå någon med ett stånd runt hörnet, fyllt av mer godsaker som man spontanköper. 

Lite senare på eftermiddagen åkte vi iväg till en marknad. Jag kollade på mycket grejer: solglasögon, skor, kläder, skärp men jag var så trött och seg att jag ej orkade lägga ner tid på att bestämma mig över ifall jag skulle köpa något eller inte så det slutade med att jag bara köpte en melonsmoothie samt mat. Bättre. 

Mat och allt ätbart som går att få med sig från en marknad är det bästa som finns här i Thailand. Det kan ibland vara mysigare att bara köpa hem påsar fyllda med godsaker än att gå ut och äta på resturang. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela